Ben Her Yerde Varım

Ben Her Yerde Varım

T.C.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

 

 

“BEN HER YERDE VARIM” PROJESİ

SOSYAL ETKİNLİK ŞARTNAMESİ

 

19.03.2024 16

T.C.

 

 

“BEN HER YERDE VARIM” PROJESİ

SOSYAL ETKİNLİK ŞARTNAMESİ

 

 

Madde-1

Giriş:

Başka bir dünya ancak iyi olana odaklı bir bakış açısıyla mümkündür. Bağ kurmak insan için çok temel bir ihtiyaçtır ve insan yalnızca kuvvetli sosyal bağlar kurarak ilerleme sağlayabilmektedir. Beyinlerimiz düşünmenin yanı sıra duyguları hissetmek üzere de gelişmiştir.  Kişisel kimlik duygumuz ve varlığımızı aşan anlamı elde etmek bizi derin ve mutlak bir aidiyet arayışına itmektedir. Toplumsal aidiyeti geliştirmenin yolu toplumsal birlik, bütünlük, dayanışma ve yardımlaşma temellerine dayanmaktadır.

 Meslekî eğitim, toplumun temelini oluşturan güçlü sosyal bağların vazgeçilmez bir parçasıdır. Ahilik anlayışı, meslekî yeterliliğe odaklanmanın ötesinde, ahlaki değerleri vurgulayarak bireyleri toplumsal birlik ve bütünlük temelinde yetiştirir. İnsanların teknik becerilerini geliştirmesi ve etik değerler ile donatılması, istikrarlı ve sağlam toplumun kilit noktalarındandır. Ahilik anlayışını temel kabul eden toplumsal değerlerle bütünleşmiş, meslekî ve teknik becerileri yüksek ve aynı zamanda etik perspektife sahip toplum fertleri meslekî eğitim yoluyla yetişmektedir. Bugün Meslek Lisesi öğrencileri; Meslekî ve Teknik Anadolu Liselerinde 53 ve Meslekî Eğitim Merkezlerinde 39 ayrı alanda olmak üzere; Adaletten Bilişime, Denizcilikten El Sanatlarına, Gıda Teknolojilerinden Gazeteciliğe, Endüstriyel Otomasyon Teknolojilerinden Moda Tasarım Teknolojilerine, Raylı Sistem Teknolojilerinden Sağlık Hizmetlerine, Havacılık ve Uzay Teknolojilerinden Uçak Bakım eğitimi alarak toplumun her yerinde varlık gösteren nitelikli ve toplumsal gelişmişliğe katkıda bulunacak becerilerle donanmış olarak yetişmektedir. Bu kapsamda hazırlanan “Ben Her Yerde Varım” projesi, Meslekî ve teknik ortaöğretim öğrencilerimizin toplumun her alanında var olduğu farkındalığının oluşturulması düşüncesi etrafında şekillenmektedir.

 

 

Madde-2

Amaç:

“Ben Her Yerde Varım” Projesi ile öğrencilerimizin hem meslekî bilgi ve becerilerini kullanması hem de çeşitli sosyal etkinlikler yoluyla toplumsal hayata dokunması hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra meslekî eğitim, toplumda ihtiyaç duyulan tüm meslekler için nitelikli insan yetiştirilmesini hedeflediğinden sektörle yakın temâs halindedir. Dünyadaki teknolojik gelişimlerin baş döndürücü hızı sektördeki geleneksel normları etkileyerek yeni fırsatlar ve zorlukları da beraberinde getirmektedir. Tüm bu gelişmeler, meslekî eğitimin önemini gün geçtikçe daha da artırmaktadır. Bu değişime ayak uyduran ve kendini her gün yenileyen meslekî eğitim sistemimiz, öğrencilerimizi hızla değişen teknoloji ve üretim yöntemlerine paralel şekilde dinamik olarak yetiştirme gayreti içindedir.

Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen bu etkinlik ile; Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda toplumun her alanında kendini gösteren Meslekî ve teknik ortaöğretim öğrencilerimizin varlığının bütün ayrıntılarıyla hissedilmesi, sektörel işbirliklerinde meslekî eğitimin öneminin anlaşılması ve ahilik anlayışının meslekî eğitimdeki yerinin toplum tarafından fark edilmesi; öğretmen ve öğrencilerimizin bu bağlamda gereken çabayı ortaya koymaları amaçlanmaktadır.

Bu doğrultuda

 

Öğrencilerin;

a)    Sosyal etkinlikler aracılığıyla kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamasını desteklemek,

b)   Sektörle işbirliği içerisinde olup yeni deneyimler kazanmalarını sağlamak,

c)    Farklı branşlarda eğitim alan öğrencilerle etkileşimlerini artırmak,

d)   Toplumsal etkinlikler aracılığıyla liderlik ve toplumsal farkındalık becerilerini geliştirmek,

e)    Girişimcilik ve yeniliklere açık olma yetenekleri kazanmalarını sağlamak,

f)    Toplumun birbirinden farklı ihtiyaçlarına yönelik etkinlikler planlayarak çok yönlü yetişmelerini sağlamak,

g)   Sahip oldukları millî, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerleri geliştirmek,

h)   Etkinlik kapsamında etik davranışlarla örnek teşkil etmelerini sağlayarak temel ahlaki değerlerimizin kazanımlarını artırmak,

i)     Ahilik anlayışının öğretileriyle uyumlu olarak, dürüstlük, dayanışma, yardımlaşma, kardeşlik, vicdanlı olma, birlik ve beraberlik içinde olma gibi güzel davranışları benimsemelerini kolaylaştırmak,

j)     Mesleklerini icra ederken aynı zamanda içinde bulundukları topluma aktif bir şekilde hizmet etme becerisi kazanmalarını desteklemek,

k)   Mesleklerini yaparken ahlaki değerlere dayalı olarak teknolojik gelişime ayak uyduran bir toplum inşa etme sorumluluğunu üstlenmelerini sağlamak,

l)     Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirme ve çözüm üretme becerisi kazanmalarını sağlamak,

m)Sosyal ve kültürel alanda temsil yeteneği kazanmalarını sağlamak,

n)   Sektörle işbirliği yaparak iş dünyasındaki beklentileri ve gereksinimleri daha iyi anlamalarını sağlamak,

o)   Etkili iletişim ve takım çalışması becerilerini geliştirmek,

p)   Çeşitli sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla içinde bulundukları topluma nasıl katkı sağlayabileceklerini öğrenmelerini teşvik etmek,

r)     Dijital becerilerini güçlendirerek, teknoloji odaklı meslek alanlarında ülkemize rekabet avantajı sağlamak hedeflenmektedir.

 

Toplumda;

a)    Meslekî ve Teknik eğitimin öneminin daha çok fark edilmesini sağlamak,

b)   Proje kapsamında düzenlenecek etkinliklerle öğrencilerin sanat, estetik, kültür ve meslek alanlarında yeterliliklerini sergilemek,

c)    Meslek liselerinde eğitim gören gençlerin, teknolojik değişime ayak uydurma konusundaki başarılarını ortaya koymak,

d)   Öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerine katılımını teşvik ederek farkındalık oluşturmak,

e)    Öğrencileri yalnızca meslekî beceriler konusunda değil; meslekî yeterliliklerini sosyal sorumluluk bağlamında kullanma noktasında da beslemek ve toplumsal ihtiyaçlara cevap vermelerini teşvik etmek,

f)    Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarının daha fazla tanınmasını ve hak ettiği saygınlığı kazanmasını sağlamak,

g)   Proje kapsamında düzenlenecek etkinlikler vesilesiyle meslekî eğitimin tanıtımının yapılmasını sağlamak,

h)   Sosyal etkinlikler yoluyla farkındalık gereken alanlara yönelik çalışmalar yaparak toplumsal bilinci artırmak,

i)     Salgın hastalık, yangın, deprem veya doğal afet durumlarında toplumsal yardım bilincini geliştirmek,

j)     Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarının öğrencileri ile toplum arasında kalıcı gönül köprüleri kurmak hedeflenmektedir.

 

 

 

Kaynak: Milli Eğitim Bakanlığı

İLETİŞİM

Adres:
Gazipaşa Av. Kemal Akça Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Pazarcı Mah. Uğur Mumcu Bulvarı Prof. Dr. Türkan Saylan Cad. Gazipaşa ANTALYA


Telefon
0242572227702425722277


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın